MaximeKoedoot.reismee.nl

Eerste dagen olifantenproject

Zo na een hele lange en zware reis ben ik dan eindelijk in Umphang. We dachten dat de reis van Chiang Rai naar Measot 6 uur zou duren maar dit duurde 9 uur.. dat was dus even een tegenvallertje. Toen in en Noortje aankwamen in Measot bleek het busstation aan de rand van de stad te zijn en we moesten nog zoeken naar een plek om te overnachten. We hebben 3 kwartier gezocht naar een plek om te kunnen overnachten en toen we er eindelijk 1 gevonden hadden, hadden we eigenlijk best wel een fijn hotel :). Dit was jammergenoeg maar voor een paar uur omdat we om 4 uur snachts weer op het busstation moesten staan om de volgende 'bus' te nemen. We vonden het geen fijn idee om snachts een half uur in het donker naar het busstation te lopen dus regelde we met heel veel moeite een tuktuk die ons snachts bracht. Toen we daar op het busstation aan kwamen waren de rest van de mensen die naar het olifantenproject gingen er ook al.Het bleek geen bus te zijn waar we in werden gebracht maar een soort grote tuktuks. Het was echt een vreselijke weg van Measot naar Umphang! Het was midden in de nacht en er was geen mogelijkheid voor mij om te slapen in dat ding. Bij elke bocht verschoven mn billen op het bankje en viel ik bijna uit de auto. Dit ging zo door voor 6 uur..... het was echt vreselijk. En het ergste is dat we ook nog terug moeten zo. Maarja niets aan te doen. Ik was echt kapot na die reis. Gelukkig kregen we de mogelijkheid om nog even 3 uurtjes te slapen toen we aankwamen. Na het slapen gingen we lunchen en daarna naar de olifanten! Deze dag hebben we alleen maar de olifanten gevoerd, maar dat was echt al super leuk! Er zijn in totaal 7 olifanten. Éen daarvan is een baby. Wat alleen wel een minpunt is is dat ze wel vast zaten aan kettingen.. Ze zeggen wel dat ze andere momenten los lopen in een gebied in de jungel maar dat gaan we pas later deze week zien.Maandag hebben we de olifanten dus maar heel kort kunnen zien. Vandaag hebben we echt leuke dingen gedaan! Eerst heb ik lekker lang geslapen en heerlijk pannenkoeken ontbeten! :D De dag begon dus al goed! Om 9 uur gingen we gelijk aan de slag. Eerst gingen we naar een plek met heeel veel bananenbomen die gekapt mogen worden. Deze bomen gingen wij kappen en dit was het voer voor de olifanten. Het was echt zwaar maar heel erg leuk. Ik was dus gelijk al helemaal bruin van top tot teen van de viezigheid. Na een hele truk vol geladen te hebben met bananenbomen gingen we naar de olifanten. De bomen waren het voer voor de olifanten en ze vonden het heerlijk! Na de olifanten blij gemaakt te hebben met zo veel bomen en zelf ook gegeten te hebben mochten we op de olifanten rijden! (niet met zo'n bakje op de rug maar in de nek van de olifant). Dit was zooo gaaf! In het begin moest ik echt naar evenwicht zoeken en had het gevoel dat ik er elk moment kon afvallen omdat de benen heel erg bewegen. Na een tijde had ik door hoe ik mn evenwicht moest bewaren. Na een stuk gereden te hebben gingen we gelijk de rivier in. De olifanten spoten allemaal water met de slurf terwijl ik op de rug zat. Om er af te kunnen moest de olifant eerst op zn knieen voor ik het water in kon. De olifant was alleen zo enthousiast dat hij gelijk op zn zij wilde liggen in het water dat ik echt heeel snel eraf moest springen anders kwam ik er bijna onder. Dit is gelukkig niet gebeurt haha. De beesten zij echt mega. Toen ze in het water lagen gingen we ze wassen. Het was echt zo gaaf. Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Na veel waterpret met de olifanten begon het keihard te regenen. Er stond wel nog een trekking op de planning. Je mocht kiezen of je die wel of niet wilde doen en natuurlijk wilde ik dat wel. Het was alleen wel een stuk zwaarder dan verwacht omdat de bergen echt heel stijl waren waar we op moesten klimmen. Toch ben ik erg blij dat ik het heb gedaan. Nu lig ik uitgeput in bed en ga zo lekker slapen na al deze geweldige dingen. Morgen weer vroeg op en gaan we de dag weer beginnen met en kappen van bananenbomen.

Groetjes uit Umphang!

Reacties

Reacties

Herman

Super gaaf allemaal !!!!!!!

Henriette

Echt heel gaaf allemaal. Je maakt een heleboel mensen hier jaloers met je avonturen ;-) En veel foto's maken hoor, dan kun je nog lekker nagenieten als je weer terug bent. Kus mama xx

Oma Alie

Wat heftig allemaal! Geweldig, wat je allemaal meemaakt! Heel veel plezier nog !!!????

Willem

Je maakt wel wat mee zeg. Top. Straks gaan ze zich nog aan je hechten en wil je niet meer weg! :-) Geniet ervan. Je trip is nu al geweldig en je bent pas halverwege. Vergeet je batterij van je camera niet op te laden! geen routine voor jou :-) xxx

Anja van der Putten

Wat een verhaal -maar wel super gaaf, echt een geweldige ervaring lijkt mij

Carola

Echt leuk hoor wijffie,allemaal leuke dingen die je normaal nooit meemaakt,fantastisch xx

Nien

Gaaf om te lezen hoor je het daar allemaal mee maakt Max!!
Nog heel veel plezier en succes, ik blijf mee lezen????.


xxx, Nien

Sylvia

Wow Max wat gaaf allemaal. Ik ben benieuwd naar de foto's die bij je verhalen horen!!!

jan schellingerhout

Geweldig Maxime dat je dit allemaal mag en kan meemaken. Geweldig!!!!!!!!!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!