MaximeKoedoot.reismee.nl

Eerste week alweer voorbij :(

Hee iedereen!

Afgelopen week had ik te slecht Internet om dingen te kunnen plaatsen dus vandaar dat er een paar dagen tussen zaten en dat de foto's een stuk later kwamen. Het is nu al weer zaterdag en dat betekend dat mijn eerste week er al weer op zit :(. Ik ga wel nog vertellen wat ik afgelopen week gedaan heb vanaf waar ik gebleven was! Donderdag werd onze groep verdeeld. Ik en nog een meisje Noortje gingen voor één dag als echte Akha mensen leven. We begonnen in de ochtend met het werken in de rijstvelden. We moesten daar eerst een uur heen lopen. We moesten werken in de zon en het was echt heeel zwaar. Het is zo bizar dat die mensen dit heel hun leven doen. Hier heb ik echt respect voor! We hebben in een houte hutje geluncht naast de rijstvelden en zijn daarna weer terug gegaan. Toen we terug waren hebben we kettingen, armbanden en enkelbandengemaakt met die mensen. Die mensen spreken echt letterlijk geen engels en er waren ook geen mensen die konden vertalen dus dit was op sommige momenten echt lastig. Maakte niet uit wat wij zeiden hun antwoord was overal hetzelfde op: lachen. Ze lachen echt de hele tijd om alles en ze kennen alleen het woord happy. Later op de dag kregen we echte Akha stam kleren aan. Dit was echt super gaaf. De hoed die ik op kreeg was zoo bizar zwaar, ik begrijp niet dat die mensen dat zo lang kunnen volhouden om dat op hun hoofd te hebben. Savonds hebben we nog heerlijk op het balkon gezeten en daarna hebben we daar ook in huis geslapen. In de ochtend aten we de restjes van de avond ervoor. Dat doen ze hier in de Akha cultuur dus blijkbaar altijd. Voor een keer vond ik het niet erg maar ik moet er niet aan denken om dat altijd te moeten eten in de ochtend! Na het ontbijt brachten ze ons weer terug naar waar we eerst vandaan kwamen en gingen we met de groep kanoën in een prachtige rivier met prachtig uitzicht. Nadat we dat gedaan hadden zijn we naar een lokale markt gegaan en hebben we met de Nederlandse mensen aardappelen gehaald en spullen voor pannenkoeken. Het was de bedoeling dat iedereen van zijn eigen land iets te eten maakt voor de mensen die in de bergstam wonen. Wij hebben patat en pannenkoeken gemaakt en een ander meisje had nog stroopwafels meegenomen uit Nederland. Nadat we terug kwamen van de markt zijn we gelijk de 'keuken' in gegaan om alles klaar te maken. Het eten was allemaal goed gelukt! Savonds kwamen de mensen in hun Alha kleding en begonnen ze met een ceremonie. Iedereen moest 1 voor 1 in een kring komen zitten met die mensen. We kregen eerst een beetje rijst in twee handen en moesten dat in één keer in ons mond doen en opeten. Vervolgens kregen we een klein beetje 'happywater' ( dit is een soort vodka) een een speciale soort thee die we in één slok moesten innemen. Daarna moesten we onze linker arm uitsteken en de rechter hand onder de linker elleboog doen. We kregen een ei in de linker hand en elke Akha persoon die in de kring zat deed een bandje om mn pols. Al deze handelingen moeten voor goed geluk zorgen. Dat ei dat we gekregen hadden moesten we eten nadat we het dorp uit waren de volgende dag. Nadat iedereen het ritueel gedaan had moesten we het eten laten zien aan de stam mensen en vertellen hoe we het hadden gemaakt. Ze hebben allemaal overal wat van geproeft. Niet alles vonden ze even lekker haha. Nadat iedereen gegeten had gingen de Ahka mensen voor ons dansen in een kring en na een paar minuten konden we met zn alle meedoen. Dit was echt heel bijzonder om dat te mogen doen! Na nog even met zn alle nagekletst te hebben gingen we slapen wat de volgende dag gingen we de bergstam verlaten :(.Nu is het alweer vandaag. In de ochtend hebben we onze spullen snel gepakt want we hadden maar weinig tijd. Toen ik alles had ingepakt en even wilde schoonmaken was er een spin ter grootte van een vogelspin! Ik schrok me echt kapot! Ik riep de mensen daar en toen ze het zagen deden ze echt alsof het niets was. Nog zo iets heel verschillends. Nadat we alles ingepakt hadden vertrokken we naar een prachtige waterval. We hebben met zn alle kunnen zwemmen daar. Het was echt zoo leuk! Na de waterval zijn we in de stad Chiang Rai de white tempel en de black house gaan bezoeken. Beide waren echt schitterend! We hebben snel wat geluncht en daarna naar een markt geweest. Jammergenoeg echt maar heel kort omdat we niet meer tijd hadden. Drie andere mensen van de groep waarmee ik was, vertokken vanavond terug naar Singburi. Ik ben nu nog samen met Noortje in Chiang Rai en overnachten nog 1 nacht hier en vertrekken morgenOchtend naar Measot. Daar moeten we nog 1 overnachting doen en dan de volgende dag (4 uur snachts) met een bus naar Umphang. Het was 2 overnachtingen of 25 uur in een bus. De keuze was voor ons erg makkelijk. De volgende week is voor mij het olifantenproject! Ik heb er onwijs veel zin in!!

Onze plan was om vanavond nog even in Chiang Rai rond te kijken maar het regent nu echt heel erg hard dus ik weet niet of dat nog gaat lukken..

De foto's komen er nog aan!

Dit was weer een lang verhaal van een paar geweldige dagen! Groetjes uit Chiang Rai!

Reacties

Reacties

Willem & Henriëtte

Wat leuk toch om te lezen! Al hebben wij je stiekem al via Skype gesproken, blijft het leuk om ook je verhalen te lezen. Succes met je reis naar de olifanten lieverd! en tot het volgende verhaal. We denken aan je. Kus van ons. xxxx

Oma Alie

Wat maak je veel mee!!! Hartstikke leuk! Veel succes bij de olifanten. Ben benieuwd naar de foto's! Kus

Carin

wat een super ervaring! Op naar de olifanten! Foto's zijn prachtig! Liefs van hier!

Arjen

Wat een ervaringen. WOW. Geniet ervan. En eh, ze hebben daar zeker nog geen LesKompas? X

janschellingerhout

Zo apart en zo geweldig dat je dit allemaal doet lieverd

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!