MaximeKoedoot.reismee.nl

Chiang Rai

Hallo iedereen!

Ik ben nu al voor mijn derde dag in Chiang Rai bij de hill tribe (bergstam). De heenweg hier naartoe met de bus heb ik alleen maar geslapen dus we waren er voor mijn gevoel heel erg snel. We zijn hier met een groepje van 5 mensen. Vanaf een busstation waren we aan het wachten tot iemand ons kwam ophalen. Geen idee wie we konden verwachtten. Er kwam een klein vrouwtje naar ons toe en zei alleen onze namen en dat kwam er heel grappig uit. We wisten gelijk dat zij de vrouw was die ons kwam ophalen. We werden in een truck opgehaald. Alle tassen en wijzelf moesten in de bak achter in de auto zitten. De bak was echt helemaal vol. Zo iets zou al noooit in Nederland worden toegestaan en hier mag dat gewoon! In de truck reden we ver de bergen en de jungel in. Het was echt een prachtig uitzicht, niet normaal. De bergstammen waren ook prachtig om te zien vanuit de verte. Alle huizen van hout bamboe en klei tussen al het groen in de bergen. Toen we aankwamen in de bergstam werden we aan mensen voorgesteld. Het is zo gek als je elkaars taal niet spreekt en het grootste gedeelte van de mensen ook geen engels kunnen. Het is letterlijk handen en voeten werk om met elkaar te kunnen communiceren. Ik en nog twee meiden slapen in een zelf gemaakt huisje van klei. Het lijkt net of ik in een huisje slaap uit een sprookje. We mochten tot 3 uur smiddags even relaxen en daarna kregen we een rondleiding in het 'dorp' en kregen we uitleg over verschillende heilige plekken. Ze hebben hier een school en op die school zitten in totaal 14 leerlingen en het is 1 klaslokaal. De 'supermarkt' is een huis van iemand met 1 kast en 1 koelkast met spulllen. We hebben vanaf hier ook echt een prachtig uitzicht omdat we helemaal hoog in de bergen zitten. Uiteindelijk was het tijd om te slapen en ik was zo blij dat ik horizontaal kon slapen in plaats van in een stoel van een vliegtuig of in een stoel van een bus. We hebben hier een wc en een douche, echte luxe! De volgende dag gingen we helpen met het bouwen van een watertank en verven van stenen in het dorpje hier. Het was zwaar in de volle zon maar ook heel gaaf omdat je met een hele groep van lokale mensen bezig bent. Na het werken gingen we zwemmen in een prachtig water met prachtig uitzicht en vervolgens naar een lokale markt eten. We hebben echt vanalles uitgeprobeerd van het eten daar. Het is echt bizar goedkoop hier. Vandaag is al weer de derde dag hier. De tijd gaat nu al snel! Vandaag hebben we een trekking gedaan in de jungel. Het was zooo gaaf! We zijn diep de jungel in gegaan en hoog de bergen op geklommen. In de middag hebben we van bamboe bekers, eetlepels en borden gemaakt. We hebben al het eten gekookt in bamboe en zelf het vuur gemaakt. Dit was heel bijzonder. Het was wel echt heel zwaar. Na de trekking zijn we naar een hot spa gegaan om te kunnen relaxen na de trekking. Dit was echt heerlijk. En ook weer spot goedkoop. We hebben per persoon minder dan 2 euro betaald voor een uur. Een bewoner van de bergstam was jarig en daarom kochten wij taart voor hem. Hij was 21 geworden. Na het eten gaven wij hem de taart en hij was zoo blij! Dit was zijn eerste verjaardagstaart in zijn hele leven. Dit is zo gek om mee te maken. Nu lig ik weer in mijn 'bed' en ga lekker slapen want ik ben kapot van die trekking. Morgen gaan we naar een andere bergstam, ik heb er heel veel zin in en ben erg benieuwd naar wat we gaan doen!

Ik kan niet van alles foto's laten zien omdat ik zoveel mogelijk foto's probeer te maken met mijn camera..

Groetjes uit Chiang Rai!

Reacties

Reacties

Henriëtte & Willem

Ha lieverd, wat leuk om te lezen en wat maak je mooie en leuke dingen mee! We kunnen nu al niet wachten op de foto's ;-), maar zijn al heel blij met de verhalen!! Zo kunnen we een beetje meeleven. Heel veel liefs en groetjes terug uit Oud-Beijerland. xxx

Herman

Gaaf hoor allemaal

Josien

Hoi Maxime,
Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
Heerlijk genieten meissie!
X

Carin

wat een prachtige verhalen, wat zul jij genieten van al die indrukken! Fijn dat wij zo met jou iets van die prachtige reis mee kunnen beleven. Heb pappa net gesproken en een dikke kus van hem voor zijn kanjer (heeft geen internet in zijn auto ????) tot het volgende verhaal, zet hem op daar, liefs van hier.

Carin

Die vraagtekentjes waren een smily, dat wil dus niet

Opa Bert

ik vind het geweldig wat je onderneemt ,veel plezier en ik hoor wel verder,groetjes.

Oma alie

Geweldig, wat je allemaal meemaakt! En leuk, dat je ons zo laat meeleven. Heel veel plezier,lieverd !!!

Jacco

Hè maxime
wat een super gave ervaringen nu ik dit zo lees heb ik besloten om volgend jaar ook te gaan het klinkt allemaal zo gigantisch leuk. Ik wacht met smart op het volgende verhaal.
Jacco

Carola

Supergaaf max,wat een belevenissen allemaal,veel plezier xx

Sylvia

Wat een belevenissen allemaal Max. Heel leuk om te lezen!! Ik wacht weer op je volgende belevenis????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!